Szerző: Zsolti Dátum: 2018.04.07. 12:22
Minden idők leggyengébb ellenzéke... Én ezzel nem értek egyet. Ilyen médiaviszonyok között nehéz megnyerő és erős ellenzékről beszélni.
Fradista, a videó valóban baromi ötletes, kreatív és ritmusos, király kis alkotás, de nekem tartalmi gondjaim vannak vele, meg úgy általában a fiatalság oktatási reformjaival kapcsolatban is. Tanárként a következő gondolatok cikáznak a fejemben. Ha lehámozzuk a kormányellenességet erről az egészről (lehet nincs is rajta), akkor is vannak olyan törekvések, amelyeket nemigen tudok hova tenni. Támogatom a diákok óraszámának csökkentését. A tananyagcsökkentést is. Az élvezetes órák számának növelését is. És akkor jöjjenek az ellenvetések.
1. Biztos, hogy élvezetes órát csak a digitális tábla, a projektoros kivetítés tud nyújtani ? A kréta és a filctoll már kevés, ha a tanár személyisége, tudása, humora lehetővé teszi az élvezetes oktatást ?
2. Fontos ez a folyamatos csoportos munka igény ? A kooperatív és a projektoktatás állandó szajkózása ? A frontális munka már megsemmisítendő, mert már nem 21. századi ? Ugyan már, nem ezen múlik. Az érettségit, a szakmai vizsgát sem csoportban teszik le, hanem egyéniben.
3. Nem igazán értem, hogy amikor ezek a fiatalok modern oktatásra gondolnak, valójában mit szeretnének ? Az első két pontom megvalósulását ? Kevesebb tanulást ? A tudás megszerzésének módszertani megváltozását ? Úgyis azon múlik minden, hogy ki mennyire szorgalmas, és OTTHON mennyi időt fordít tanulásra. Ezt nem lehet megspórolni majd a főiskolán vagy az egyetemen. Izzadni kell, kész. Ezek az új tanítási módszerek véleményem szerint a közepes képességű, de fegyelmezett tanulóknak kedvezhetnének. Az okosak számára teljesen feleslegesek, hiszen a csoportmunka baromira lassítja az oktatást. A magatartászavaros gyerekek pedig NEM hajlandóak semmilyen munkára. A látvány kedvéért sem.
4. A tankötelezettség miért nem jó 16 évig ? Mi a pöcsért lobbizik a Jobbik is azért ész nélkül, hogy állítsák vissza 18-ra? Aki kiesik az oktatásból, az általában azért esik ki, MERT NEM JÁR ISKOLÁBA. Aki tanköteles, és nem jár iskolába, annak a diáknak az osztályfőnöke köteles felszólításokat és feljelentéseket küldeni a szülőnek, gyámhivatalnak, gyermekjóléti szolgálatnak,stb. Ez borzasztó időigényes és FELESLEGES adminisztrációs munka. Na most ezt kitolni még plusz két évet, a 18 éves korig gyalázatos lenne. Kibaszás lenne az osztályfőnökökkel és minden szociális dolgozóval. Aki 16 éves koráig nem jön rá, hogy neki mit jelent majd az iskolában szerzett tudás és papír, azt ne kelljen már magunk előtt tolni PAPÍRON még két évig.
5. Aranyosak és talpraesettek ezek a fővárosi vagy nagyvárosi fiatalok, akik akár a videóban is küzdenek a szegregáció ellen. Itt én már nem nagyon tudok mit mondani, mert görcsbe rándul a gyomrom: a puding próbája az evés. Kedves fiatalok, gyertek le vidéki iskolákba (nyilván a fővárosban is bőven vannak ilyen sulik), és legyetek az osztálytársai az általatok kirekesztettnek titulált fiataloknak. De úgy, hogy legalább 50-50%-os legyen az eloszlás. Csak egy hétig. Nem kell egy hónapig. Egy hétig. Nézzétek meg, hogy a jelentős részük hogyan akadályozza a tanárok munkáját, és ezáltal a ti előrehaladásotokat. Nem fognak titeket megverni, lehet, lopni sem fognak semmit, jókat fogtok együtt röhögni, ám amikor tanulásról vagy munkáról, kitartásról vagy fegyelemről lesz szó, csak figyeljétek őket. És egy hét múlva döntsétek el, hogy jók voltak-e az antiszegregációs rímek. Rendben ?
6. Úgyhogy fogalmam sincs, hogyan álljak ehhez az egész mozgalomhoz és törekvéshez. Ambivalens nekem az egész. Nem tudok tiszta szívvel a fiatalok mellé állni.