4 Oscar????? Ezt fejtsd ki légyszi, mert én nekem nem rémlik
amúgy erről a témáról nekem is markáns véleményem van
A magyar filmek művészieskedő hulladékok voltak régen, vagy tényleg értékelhetetlen próbálkozások (Tibi vagyok de hódítani akarok - hogy folytassam a sort a példáidnál
). Legalábbis a legtöbb, és az átlagos néző szemében.
Eközben a környező országok, és főleg Nyugat-Európa kezdett felzárkózni Hollywoodhoz. És itt a minőséget értem alatta főleg. Mert az európai mozinak van egy hangulata (szeretem a francia és északi filmeket pl), de minőségben az USA verhetetlen.
Na, és erre mi képtelenek vagyunk. Folyamatosan másfajta minőségű szalagra is dolgoztunk, vagy hogy mondják ezt. Nincsenek igazi filmszínészeink, folyamatosan a túljátszó színházi színészek voltak/vannak a vásznon is.
Ez pár éve valóban elkezdett változni végre. A Kincsem pl már kifejezetten nézhető film, és a Viszkis se rossz.
De az Oscar nekem nem volt, nem az, és sosem lesz mérce, mivel egyiket sem olyanért kaptuk, amiért kint szokás. Mindegyik nyertesünk mindig valamiért művészfilm.
A kulfold nem lat semmit, mert ahogy te sem nezel meg se egy hollnad se egy irani filmet(fogadok) ugy kulfildon is csak a legfilmbuzibb droidok fogjak megnezni a mi filmjeinket.
Nemrég néztem egy rakat északi történelmi (főleg háborús) filmet. Snatchéknak írtam is róluk privátban. Elképesztően jók, és egy az egyben usa minőség, nyilván a sajátjukra és Európára azért jellemző apró stílusjegyekkel. Meg hát az északi krimik ugye legendásan jók pl. De néztem már holland filmet is.
Iránit asszem nem. De azért nem vagyok nagy európaifilmmániás
De nyilván nem arra gondolok, hogy nagy sikere lenne egy modern Egri csillagoknak. (De azért nem zárható ki telojesen.) De sokan néznék, akár filmfesztiválokon. Nekem már az is baj, ha csak pár ember rosszabb képet lát rólunk miatta. De ez nyilván szubjektív, és egyéni gondom. Nem mindenkit zavar ez - amint látom:)
(ja amúgy ha már, akkor öljenek bele vagy 100millió dollárt, írja a forgatókönyvet Bán Mór, vagy valamelyik igaz hazafi (nemzsidó), profi hollywoodi segítővel, adják a rendezést Mel Gibsonnak (olcsón vállalná ez tuti), rengeteg statiszta (rengetegen vállalnák ingyen egy ilyen filmben (köztük én is!)), legyen 2,5 óra hosszú, és garantált siker lenne)
én zenében látom azt az iszonyat fejlődést amit mondasz tomm. MiIndig mondom, nagyon látom mi a jó/népszerű szám és mi nem az. Sosem tudom mitől lehetne egy egy szám jobb (mert nem vagyok zenész), de azt látom, hogy hol van benne hiba. De hangsúlyozom, most nem a rétegzenére gondolok, hanem a populáris, rádiós, átlagzenére.
Ugyanakkora, ha nem nagyobb lemaradásunk volt a Nyugattal szemben (de akkor már a környező országokkal szemben is),mint a filmekben. Happy Gang és társai.
Populárisban egyetlen akkori szám volt az amire azt mondtam, na ez igen, ez minőség, és amely nyugaton is megállta volna a helyét (meg is próbálták
): a Hip Hop Boyz-tól az Ott várok rád.
És pár év alatt eljutottunk oda, hogy nemcsak hogy megközelítettük, de utol is értük a nyugatot elég sok számnál. A legjobb példa nálam jelenleg Krisz Rudolf (lehet röhögni:)). Amit az itthon művelt anno Krisz Rudiként arra nem volt elég leminősítő jelző
. Elment pár évre hajóra melózni, és nemrég hazajött, és újra zenél. Az új számai pedig jók. Nemrég botlottam beléjük, azóta egy két számát nem tudom letenni. (Nyilván ízlések és pofonok, de mint mondtam, én a közízlést nagyon érzem zenében.) Elég megnézni a youtube csatornáját, és azt a törést/váltást benne a stílusban, ami a karrierjében beálló hiátus okozott. (pl a mostanira:
https://www.youtube.com/watch?v=SIXuTRccFFw )
Szóval a világcsúcsot szerintem zenében hozzuk.